2e Clubmodel 2024
[04.09.2024] Het Trix H0 2e clubmodel 2024 is de legendarische V 200 van de Deutsche Bundesbahn met bijpassende sneltreinrijtuigen.
De besteltermijn is verlengd tot 14 september 2024!
Ze was de absolute ster op de rails in de tijd van het Wirtschaftswunder: De legendarische V 200 van de Bundesbahn. Vanaf 1953 reden de vijf voorserie machines over de Duitse sporen en zorgden overal waar ze verschenen voor groot opzien. Het stoere en toch elegante ontwerp met opliggende opschriften op de zijkanten stond model voor een nieuw tijdperk in het spoorwegvervoer. Afscheid van de bejaarde stoomtractie en op naar de moderne, supersterke, diesellocomotief! Al snel veroverden de rode krachtpatsers, aan de kop van de belangrijkste en kwalitatief beste sneltreinen, de spoorwegen in alle delen van de Bondsrepubliek. Een legende was geboren. Overigens ook in het Märklin assortiment want daarin was de kleine V 200 net zo succesvol als bij het grootbedrijf. De nieuwe "Insider" sneltreinrijtuigen "F41 Senator" sluiten, samen met de nauwkeurig gedetailleerde voorserie-locomotief V 200 002, aan bij de traditie en herinnert aan de tijd dat de spoorwegen in de jonge Bondsrepubliek model stonden voor nauwkeurigheid, stijl en comfort.
25500 Diesellocomotief serie V 200 (H0)
Voorbeeld: Zware dieselhydraulische locomotief type V 200 002 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Locomotief voor de algemene dienst V 200.0 (voorserie) in de kleur purperrood. Model in de uitvoering van het midden van de jaren '50 van de vorige eeuw. Werkgebied: Middelzware en zware reizigers- en goederentreinen.
Model: Met digitale decoder en met uitgebreide geluidsfuncties. Centraal ingebouwde, geregelde hoogvermogensaandrijving. Aandrijving op alle vier de assen. Met antislipbanden. Met de rijrichting wisselend twee-punts frontsein en 2 rode sluitlichten, brandend bij analoog bedrijf en in digitaal bedrijf schakelbaar. Frontseinen kunnen digitaal aan beide zijden apart bediend worden. Als het frontsein aan beide zijden uitgeschakeld is kan het dubbele A-sein aangezet worden. Verlichting in de machinistencabine, digitaal schakelbaar en wisselend met de rijrichting. Verlichting in de machinekamer kan digitaal bediend worden. Alle verlichting met warm-witte en rode lichtdiodes (LED). Met twee ventilatoren die allebei door een eigen motor aangedreven worden en gezamenlijk digitaal te bedienen zijn. De ventilatieroosters op het dak zijn vervaardigd van metaal. Met nieuwe nabootsing van het machinekamerinterieur. Handleiders aan de fronten en op de zijkanten zijn van metaal vervaardigd en apart gemonteerd. Bufferhoogte volgens NEM. De koppelingen kunnen verwisseld worden voor gesloten frontplaten. Insteekbare hoofdluchtslangen,imitatie koppelingen en gesloten frontplaten worden los meegeleverd. Lengte over de buffers 21,3 cm.
Highlights:
- Volledig nieuw ontworpen model.
- Onderstel en opbouw van de locomotief zijn grotendeels uit metaal vervaardigd.
- Bewegende dakventilatoren samen digitaal bedienbaar.
- Verlichting in de machinistencabines digitaal schakelbaar.
- Verlichting in de machinekamer is digitaal schakelbaar.
- Nieuw ontworpen interieur in de machinekamer.
- Meeverende kortkoppelingen.
- Bufferhoogte volgens NEM.
- Met speelwereld decoder DCC/mfx en uitgebreide licht- en geluidsfuncties.
Prijs: € 429,00
De bijpassende set sneltreinrijtuigen F41 Senator wordt, eveneens exclusief voor leden van de Trix Club, aangeboden onder artikelnummer 23333.
Dit model vindt u, exclusief voor leden van de Insider Club, in het Märklin H0-assortiment onder het artikelnummer 38200.
23233 Set sneltreinrijtuigen F41 "Senator"
Voorbeeld: Drie sneltreinrijtuigen 1e klasse A4üe (gestroomlijnd type ABü-38 "Schürzenwagen") van de Deutsche Bundesbahn (DB) en een sneltrein-restauratierijtuig WRü¼[e] van het eenheidsbouwtype 1928 tot 1930 (Inzetgroep 29) van de Deutsche Schlafwagen- und Speisewagengesellschaft (DSG). Traject: F41 "Senator" Frankfurt (Main) - Kassel - Hannover - Hamburg-Altona omstreeks 1957, midden van de jaren '50'.
Model: Nauwkeurig gedetailleerde uitvoering. Alle rijtuigen voorzien van ingebouwde LED-binnenverlichting. Voor het overbruggen van korte stroomloze secties is in elke wagon een buffercondensator ingebouwd. Een Schürzenwagen 1e klas is standaard voorzien van een sleepcontact en sluitlichten. Door middel van de standaard gemonteerde stroomvoerende kortkoppelingen kan de hele rijtuigset van stroom voorzien worden. Daarbij is het nodig de aangegeven vaste rijtuigvolgorde aan te houden. Aan beide uiteinden van de rijtuigenset zijn normale kortkoppelingen gemonteerd. Met meerkleurige interieurs. Totale lengte over de buffers ca. 101 cm.
Highlights:
- Meerkleurige interieurs.
- Standaard ingebouwde LED-binnenverlichtingen met buffercondensatoren.
- Deelbare, stroomvoerende kortkoppelingen.
- Een wagen is voorzien van
sluitlichten.
Prijs: € 399,00
De bijpassende dieselocomotief V200.0 wordt onder het artikelnummer 25500, eveneens exclusief voor leden van de Trix Club, aangeboden.